Lieve lezers,

Dit is de plek op onze blog waar schrijvers een recensie over hun eigen boek kunnen plaatsen!

Wil je dat de recensie van je eigen boek hier komt te staan?

Stuur dan een mailtje naar: thunderstruckbooks@hotmail.com

Ik zet dan de recensie hier voor je neer!

De enige voorwaarden is, is dat je boek echt uitgegeven moet zijn en dat het niet gewoon een verhaal is dat op je computer staat!

Mocht je graag een recensie van je boek willen, maar denk je bij jezelf “mijn eigen boek recenseren? Echt niet!” kun je mij natuurlijk altijd een e-mail sturen met het verzoek of ik of één van de gastbloggers het willen doen!

Review

——————————————————————————————————————————————————————————————————————–
Top, hier de recensie van Miranda Hillers haar 2 boeken!! Ga ze snel lezen ^^

RECENSIE GESCHREVEN DOOR:  Marion Poeste-Thoma

Titel: Het geeft niet
Auteur: Miranda Hillers

Tijdens het lezen neem je een kijkje in het leven van Sophie. Zij heeft samen met haar zus een eigen kleding zaak die goed loopt. Naast de kleding zaak willen ze ook een sieraden lijn en een webshop opzette. Wat betreft jongens, houdt Sophie het meest van losse avontuurtjes en heeft ze nog nooit het gevoel gehad echt verliefd te zijn, totdat ze tijdens een avondje uit Frederick ontmoet. Hij lijkt aan het begin wat verlegen, maar als ze samen zijn is hij erg open. Het is een hele lieve jongen die al gelijk duidelijk laat merken dat hij voor altijd samen wil zijn. Sophie heeft bij hem ook voor het eerst echt het gevoel dat verliefd zijn heet. Het enige wat soms wat strubbeling kan geven in hun zoektocht of ze echt de ware voor elkaar zijn, is Rens. Rens is de beste vriend van Sophie, waar ze al jaren mee optrekt. Maar soms lijkt het alsof er tussen hun meer speelt dan alleen vriendschap en dat voelt Frederick ook. Omdat hij een vervelende ervaring heeft gehad met zijn vorige relatie, wat betreft vertrouwen, kan hij slecht tegen het feit dat Sophie en Rens zo ‘’intiem’’ met elkaar zijn. Tijdens de vakantie lopen de spanningen hoog op, zeker als Sophie en Rens op een avond als een vast ritueel elk jaar tijdens de vakantie naar een speciale plek willen gaan. Blijkbaar hebben ze hier samen iets meegemaakt en is deze plek erg waardevol. Het is een heel leuk en makkelijk leesbaar boek. Veel gebeurtenissen over verliefdheid, jongens versieren, uitgaan , jaloezie en nog veel meer dingen zullen voor meerdere lezers herkenbaar zijn. Ook vond ik het grappig dat er in het boek een kaartje zat van ‘’Blingg’’ de online sieraden& accessoires winkel van Miranda Hillers. In het boek heet de winkel ook zo en gaan de twee zussen uiteindelijk ook voor uitbreiding van een sieraden lijn in de winkel. En nu blijkt dat deze ook echt bestaat. Tijdens het lezen was ik erg nieuwsgierig naar het einde en wilde ik maar blijven doorlezen. Helaas bleek het verhaal niet helemaal ‘’sluitend’’ te zijn en bleek één onderwerp in het boek een open einde te hebben. Maar na even wat navraag/ uitzoekwerk kwam ik er achter dat er gelukkig ook een 2e deel in de maak is. Ik kijk er zeker naar uit!

Titel: Breek mijn hart niet
Auteur: Miranda Hillers

In ‘’Breek mijn hart niet’’ het 2e deel uit de trilogie van Miranda Hillers, krijgt de relatie tussen Sophie en Frederick het zwaar te verduren.
Sophie merkt steeds meer dat de jaloezie van Frederick extreme vormen aan neemt, waardoor ze erg gaat twijfelen of ze het wel vol kan houden, een relatie met Frederick. Frederick daarin tegen is er van overtuigd dat Sophie de liefde van zijn leven is. Als ze samen met Freddie(Frederick) is, geniet ze vol op van zijn ‘’mannelijkheid’’. Dit komt heel duidelijk en veelvuldig in het boek naar voren. Er zijn regelmatig scènes waarin de twee geslachten elkaar verleiden en het vaak uitdraait op sex. Je moet hier wel voor openstaan tijdens het lezen van het verhaal, maar dat maakt het verhaal misschien ook juist zo ‘’geschikt’’ voor jongeren van dezelfde leeftijd, die soortgelijk situaties meemaken.
De seksuele ontwikkelingen spelen zich niet alleen af tussen Sophie en Frederick, maar ook tussen de andere stelletjes in de groep of wanneer Sophie contact krijgt met andere jongens, zodra ze wat afstand probeert te nemen van Frederick. De vraag is alleen of dat dit hun ‘’relatie’’ ten goede komt. Zal Frederick leren omgaan met zijn hevige jaloerse gevoelens en komt Sophie erachter wat ze diep in haar hart echt wil. Ook de tweeling broer Eddie(Eduard) maakt de hele situatie er niet gemakkelijker op, omdat zelfs Sophie moeite heeft met Eddie en Freddie van elkaar onderscheiden. Dit kan natuurlijk nog wel eens verkeerde gevolgen hebben, wanneer deze tweeling broer hele andere plannen heeft met Sophie, behalve af en toe een praatje.
Haar band met Rens maakt het allemaal nog wat ingewikkelder dan het al is, ze denkt steeds vaker terug aan vroeger, toen ze veel tijd met haar beste vriend doorbracht. Ook het geheim tussen hen speelt een rol in dit verhaal, op het einde van het verhaal ontdek je hier iets meer over. Maar dit gedeelte zorgt er niet alleen voor dat je dichterbij het geheim komt, maar ook dat je nog nieuwsgieriger wordt om alles te weten te komen wat hiermee te maken heeft en wat er zich in het verleden heeft afgespeeld. Een mooie ‘’cliffhanger’’ op het einde, waardoor je zeker uitkijkt naar het laatste deel.

10946163_328493090694088_1540992477_o

De volgende recensie is van Elke Boelens!

In het begin van het boek leer je Eliza en haar wereld kennen. Eliza en haar broertje Tommie zijn opgesloten in een strafkinderen gevangenis. Deze gevangenis is speciaal bedacht door Carter, de nieuwe machtshebber van het land. De gevangenis is bedacht om de ouders van de kinderen te straffen door hun kinderen van hen af te nemen en ze te mishandelen. De ouders van Eliza hebben echter niets misdaan, maar moesten gewoon in bedwang gehouden worden. Zij waren namelijk de koning en koningin van Santhos en Eliza is na de dood van haar oudere broer Sander de troonopvolgster. Carter doet er alles aan om haar angst aan te wekken, in bedwang te houden en te straffen. Het is een oorlog binnen de muren van de gevangenis, die ze gelukkig niet alleen aan hoeft te gaan. Ze krijgt hulp van haar vrienden. Oude en nieuwe vrienden doen er alles aan om haar te helpen, maar tijdens alle gevechten om sterk te blijven tegenover Carter, zoekt haar beste vriend Nick steeds ruzie met haar aangewezen adviseur Tyler. Hoe handelt Eliza tijdens de ontwikkelingen van plannen om te ontsnappen, ook nog eens met haar gevoelens? Wie halen de eindstreep en wie zullen ze verliezen? Wat zal Carter doen om haar tegen te houden? Eliza weet een ding en dat is dat ze zal strijden tot het eind.

De weg naar vrijheid is een spannend boek over oorlog, vriendschap, liefde, angst en nog veel meer. Het is gemakkelijk te lezen, hoewel je wel even door het eerste hoofdstuk moet komen. Dit vanwege het feit dat je Eliza en haar omstandigheden in het eerste hoofdstuk leert kennen. Je kunt aan het karakter zien dat Eliza erg onzeker is over zichzelf. Ze heeft het nog niet kunnen verwerken dat ze de opvolgster van de troon is en strijd met zichzelf of ze dat wel aan kan. Ook leeft ze in angst voor wat Carter haar aan kan doen. Je leeft erg met haar mee en merkt bij het lezen dat ze sterk en dapper kan zijn en vooral erg zorgzaam is. Het boek eindigt in een open eind, waarbij duidelijk is dat Eliza niet opgeeft en er alles aan zal doen om de oorlog te eindigen. Aan deel 2 van dit boek word op dit moment gewerkt. Wat een leuk feitje is, is dat de schrijfster van dit boek dyslexie heeft, maar zich daardoor niet laat stoppen om door te schrijven.

elke